Hur kommer du göra?

Jag vet inte hur många av er läsare som såg reportaget om Mc Donalds i söndags!?
Iaf så såg vi det och vi mådde illa,riktigt illa av att se det de gjorde.
Vi kunde inte ens titta färdigt då vi helt enkelt blev spyfärdiga av de vi såg.
Folk fick gammal mat och gammal sallad. Usch!

Vi har iaf bestämt att vi ska bojkotta Mc D ett tag. Vi klarar inte av de!
Att veta att barnen kan bli sjuka är ingen hit!
Nej barnen i första hand!

Efter reportaget hade varit har de kommit fram mer och mer om Mc Donalds
och hur de hanterar ungdomar och deras löner.
Se reportaget i aftonbladet HÄR om deras löner.

Såg du reportaget som Dokument inifrån sände i söndags?

Hur kommer du göra när de gäller Mc Donalds?
Kommer du fortsätta äta där?


Tankar
Postat av: Malin

Jag kommer absolut fortsätta äta där. Har aldrig blivit sjuk av deras mat så finns inget problem i mina ögon. Jag tycker deras hamburgare är sjukt goda och må så vara gamla hamburgare men svårt att få tag i en cheeseburgare som är så guddomlig :)

Sen tror jag tyvärr inte någon annan hamburgeresturang är bättre så bojkotta alla eller ingen är väl min åsikt i det hela.

2010-05-18 @ 22:05:09
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: maria

Äckligt.. Men jag kommer nog blunda för det, vi äter McD enbart när det krisar så..



Vi har fortfarande vagnen Jogger eller vad den hette från babyproffsen som hon haft sen hon var liten.. det var ju en kombinerad ligg/ sitt del..

Men nu börjar vi fundera över om man ska skaffa en sulky istället. Vid vilken ålder tycker du att man kan ha en sån istället? Är dom smidigare?

Hoppas allt är bra med dig..

Kram från oss

2010-05-18 @ 22:21:00
URL: http://mariiiaz.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Sv: Jag har missat repotaget, vågar man titta eller är det kräkvarning?

2010-05-19 @ 06:49:32
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: jenny - Vinn barnkläder värde 1000 kr !!

Hej & tack för att du var med i min senaste tävling! Titta gärna in och var med i min nya SUPER tävling och tävla om barnkläder värde 1000 kronor på min blogg



http://jennyn.blogg.se/2010/may/tavling-i-samarbete-med-darlingexpress.html



Kram Jenny

2010-05-20 @ 08:58:21
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kommer absolut fortsätta äta där. Har aldrig blivit dålig eller fått dålig mat. Det är nog mycket som vi inte vet om när det gäller det mesta och vi överlever ju ändå :)



Jag tror absolut inte på den hysterin som blev och tycker det hela känns mycket överdrivet!



Sen finns det vissa regler att följa så att de skulle behandla ungdomar illa köper jag inte, då skulle de få stänga igen.

Man ska nog inte köpa allt man hör/läser.

2010-05-20 @ 20:28:18

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback