Förstörd julkänsla

Julen är för mig en härlig högtid som jag verkligen älskar.
Familjen samlas och äter god mat, ser på Kalle och öppnar paket.
Barnen springer runt och tjoar och väntar med spänning på tomten.
Helst ska det vara snö ute så man verkligen får den där julkänslan.
Är det snö blir det bus med barnen ute först innan maten. Det byggs snögubbar, snölycktor
, det kastas snöboll och vi har roligt. Alla har roligt. *S*

Nu till orsaken till min rubrik:
Alla affärer/butiker förstör julkänslan. De börjar plocka fram julsakerna mer och mer tidgare,
t ex rusta som plockade fram deras julsaker redan i slutet av september, likaså Maxi ica Stormarknad
som plockade fram deras i början av oktober. Jag vet att Ikea också brukar vara tidiga med det,
men nu var det ett tag sedan vi var, där så i den frågan vet jag inte. Ni kanske vet!?

Skyltfönstringen börjar bara tidigare och tidigare så varför har de kvar skyltsöndag för?
Det är ingen som skyltar den söndagen utan de allra flesta har redan gjort de då.
Varför förstör de all stämning för? Jag vill ha tillbaks de som de var förr.
Ingen ska få skylta sina fönster innan skyltsöndagen och ingen ska få plocka fram julsakerna
i sin butik innan den första december/slutet av november.

Jag vill ha tillbaka julen som den var när jag var liten!
Vill ha tillbaka traditionerna!




Bilden är från förra året.


Tankar
Postat av: Bodil

Håller absolut med dig. Tycker att de borde hålla sig tills första adventsveckan, blir så mycket mysigare då. Nu känns det nästan som att halva året består av jul...

2009-10-09 @ 19:05:36
URL: http://enmynta.se
Postat av: Malin

Ja med!



Jag var på IKEA för någon vecka sedan och var fullt av julstjärnor men inte mycket pynt i övrigt ännu.

Plantagen däremot hade var enda tomte framme :/

2009-10-09 @ 19:24:11
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!



Visst stämmer det du säger..De kan gärna få vänta med att plocka fram julsakerna i affärerna...MEN..Din bild stämmer inte..Gick förbi Drömgården härom dagen.de har inte julskyltat...Än...



2009-10-15 @ 09:28:10
URL: http://varprinsphilip.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback