Våra barn...

♥ Prinsen



Född:
 30 augusti 2006
Var: Norrköping, Vrinnevisjukhuset
Tid: 04:32
Födselvikt: 3370 g
Födsellängd: 51 cm
Huvudmått vid födsel: 33 cm
Namn: Liam
Varför just det namnet: Vi ville ha ett kort namn och av de namnen vi
valde imellan var det Liam som passade bäst.
Om det hade varit en flicka: Néa
Andranamn: Inge Eric
Efternamn: Selander
Smeknamn: Prins, charmtroll, sötnos
Ålder:  3 år
Nyligen lärt sig: Bygga ihop tågbanan, flexitracket och andra banor helt själv..
Dagis: Sandtorpets förskola i Åby
Vikt nu:  16  kg
Längd nu: 98½ cm
Mammagris eller pappagris: Pappagris! :p
Favoritbus: Att gömma saker så mamma eller pappa inte hittar dem och sedan "glömma"
vart jag lagt dem någonstans..
Skrattar åt: Lillasyster Néa och alla roliga filmer jag ser.
Favoritmat: Kyckling
Favoritleksak: Allt man kan köra med - bilar, motorcyklar, tåg m.m
Favorit tvprogram: Disney dags
Favoritmusik: Det mamma spelar ;)
Favoritgosedjur, filt eller liknande: Kissen fortfarande. Den ska alltid med när han sover.
Sover i: Kalsonger, kalsoner och t-shirt eller naken. :p
Sovtid: Olika 8 - 11 timmar
Vaknar: Oftast vid 8-9.
Favorit person förutom mamma & pappa: Kusinen Joel och morbror Kevin
Barnvagn: Har haft Emmaljunga, har nu en Brio trehjuling och en Crescent sulky.
Försäkring: Folksam
Blöjor: Inga! Hade Libero/pampers/Icas när han va liten. Både vanliga å Up`n Go.
Hur många tänder: Alla
Storlek i kläder: 98-104 
Storlek i skor/strumpor: 25-26
Syskon: Lillasyster Néa


 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

♥ Prinsessan



Född: 28 maj 2009 
Var: Norrköping, Vrinnevisjukhuset
Tid: 02:05
Födselvikt: 3205 g
Födsellängd: 50 cm
Huvudmått vid födsel: 33 cm
Namn: Néa
Varför just det namnet: Efter gammelmormor som hette så
Om det hade varit en pojke: Max
Andranamn: Simona Tindra
Efternamn: Selander
Smeknamn: Sessan, sötnosen, hjärtegryn.
Ålder: snart 5 månader.
Nyligen lärt sig: Skratta och stoppa in nappen helt själv när jag tappat den.
Dagis: -
Vikt nu: 6280 g
Längd nu: 64 cm
Mammagris eller pappagris: Mammagris!
Favoritbus: När vi "flyger" flygplan. Då skrattar jag för fullt. *S*
Skrattar åt: Mammas roliga ljud och miner.
Favoritmat: Ersättning. Börjat prova med smakportioner precis.
Favoritleksak: Djuren på babysittern, annars mina fötter. :)
Favorit tv-program: Inget, än så länge.
Favoritmusik: Allätare =)
Favoritgosedjur, filt eller liknande: Nappen eller fingrarna, ibland snutten.
Sover i: Blöja (Varm av sig)
Sovtid: Runt 13timmar
Vaknar: Runt halv8 - 8
Favorit person förutom mamma & pappa: Finns ingen än..
Barnvagn: Crescent Classic.
Försäkring: Folksam
Blöjor: Libero och Pampers
Hur många tänder: Fyra stycken som håller på och bryter igenom.
Storlek i kläder: 62-62/68 
Storlek i skor/strumpor: Kanske 15 (??)
Syskon: Storebror Liam


Tankar
Postat av: Tess

Hejsan!



Bara undrar, såg du skrivit samma lista som mej om barnen...

Det gör absolut ingenting men jag undrar om du kopierat texten lr skrivit av förhand?

Jag har nämligen högerklickskydd på min sida - därför jag undrar! =)

Funkar det inte kanske??!



Kram

Tess

2009-10-12 @ 18:15:13
URL: http://mummytessizen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Heeej! Vad roligt att skriva sådär om barnen.. Hur kan jag få en sån lista till min blogg??

Kram

2009-10-12 @ 19:55:08
URL: http://thezprinsessan.blogg.se/
Postat av: Tess

Absolut ingen fara! Du behöver inte uppge källan....=) Det va verkligen inte därför jag undrade.



Vart bara fundersam eftersom klickskyddet.

Jo, jag vet att man kan "ta" bilder ändå, dock lite svårare för den otränade =), men trodde inte man kunde ta text. Provade, men vet i sjutton hur du gjort! =)

Mejla gärna hur - jag vill veta. =P



Kram Tess

2009-10-12 @ 20:16:35
URL: http://mummytessizen.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback