Han är så duktig..

Nu märks det verkligen att Liam försöker prata normalt mer och mer.
Nu sitter han och härmar varenda ord man säger,så nu gäller det att passa
sig för ordentligt vad man säger i hans närhet.
Som de senaste dagarna har det kommit en massa ord.
De senaste orden som kommit är :

mormor
farmor
farfar
Micke
fotboll
bada
sova

och en massa andra ord och lite små meningar.

Just när han sa Micke var rätt roligt.
Vi satt och tittade på kort från bröllopet på datan och Liam satt självklart i min famn,
och skulle självklart vara med och kommentera.
Så pekade han på en bild med honom och Micke och sa Liam.
Ja han har lärt sig säga sitt namn nu också. *ler*
då sa jag iaf: Ja du och Micke,och då fick jag tillbaka ett Micke.
tihi var såå sött.
Så varje gång när det kom ett kort på Micke, satt han varje gång och sa Picke.
*ler*
Han har fortfarande lite svårt för att säga M,men det kommer de med snart.
Har svårt att säga M på namn förutom mormor då,men de är en annan sak...
Han har blivit så duktig min son.

Ska berätta en annan grej som hände idag:
Liam vaknade rätt så sent,så jag trodde inte att han ville sova middag idag.
Men alldeles nyss kom han och sa:
Lelle,trött.
Så jag frågade honom om han ville sova middag och om han var trött.
Fick ett snabbt JA och han sprang och hämtade sin katt.
Han ligger nu och sover middag så sött.

Detta var alltså första gången som han visade att han var trött och ville sova middag! tihi..


Bjuder på en bild på Liam och Micke.
Detta var kortet som Liam pekade på och sa Picke! =)

Liam och gudfar Mikael.


Tankar
Postat av: Wysteriia

Åh tack så supermycket! :D

2008-10-11 @ 01:58:34
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback