Bröllopsresa

Först vill jag tacka alls som hjälpt oss och röstat på vilken sulkyvagn vi ska välja.
Omröstningen är fortfarande öppen,så fortsätt gärna rösta när du ändå är inne. =)

Men nu till vår efterlängtade bröllopsresa. Den 7september 21.45 lyfter vi
från Arlanda, om allt som går som planerat och flyger ner till Phuket. Om allt
går som planerat ska vi landa i Phuket 13.45 thailändsktid. ( - 6timmar för svensk tid ) 
Väl i Phuket kommer en transfer från hotellet stå där och vänta på oss. *lyxigt*



Hotellet vi ska bo på heter Orchidacea Resort och ligger i staden Kata.
Kata Beach kanske någon hört talas om!?
Där kommer vi tillbringa de flesta av våra nätter,men vi kommer åka runt
endel och utforska lite. Så hur många nätter de blir,de vet vi inte! =)



Allt som allt ska vi vara borta i 16dagar.

Vårt hotell

Lite mer fakta om hotellt och mer bilder finns
här och här!

Kika gärna in på sidorna som jag länkar till.

Den här resan ser vi verkligen fram emot. Vi längtar verkligen! Ska bli spännande
och se hur vädret är nu i september. De är ju fortfarande lågsäsong,men vi har
stenkoll på vädret och de senaste dagarna har de varit sol nere i phuket. =)

Nu en fråga till er mina läsare:
Har du varit i Thailand någon gång? Och vad tyckte du isf? Vad var negativt och vad var positivt?
Vart var du? Skriv och berätta gärna!

Tankar
Postat av: Sandra

Svar: men va mysigt att vara hemma alla 3 tillsammans, då förstår jag att ni haft en mysdag!!!



jag har varit i thailand 3 ggr. första och andra gången var jag några dagar i phuket... och just kata och karon beach, de ligger jätte nära varandra.

I phuket är det ju väldigt turistvänligt... det finns allt ni behöver.. kan vara skönt.. det beror ju på vad man är ute efter lite. Men det jag rekomenderar är att göra massa utflykter. Så mycket ni bara kan. Det är på alla dessa småöar och snorkelutflykter etc som ni verkligen får uppleva och se det "fina" thailand.

Stranden i kata och karon är helt ok ändå.. men det är inte det där jätte turkosa vattnet och vita sanden där.

Raya island finns ett ställe ni kan åka till.. antingen som dagsutflykt, eller bo kvar där. det såg super fint ut.. jag var bara inne i bukten där med en båt, men gick aldrig iland, men det såg super härligt ut där. vattnet var underbart.



Vi åkte på en fisketursutflykt, och de var jätte coolt. man åkte ut med en privat fiskebåt och fiskade massor av fisk, sen fick man äta den fisken som lunch å sådär.. jätte coolt!



Men somsagt, småöarna, det är där paradiset är.





Sen har jag inte någon aning om hur thailand och phuket är nu, i sept.. jag har bara varit där i jan samt i feb.

Men de lär inte vara så himla stor skillnad tror jag, de ända är väl att det inte är lika mkt folk.



Ska ni ha med er lillen??

I så fall tror jag phuket är perfekt ställe att åka till!!!



Kramar

2008-08-18 @ 22:10:56
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: jaha ok =) sorry! =) hehe



>Men de kan ju iof vara bra att höra tips från andra ändå..ler'



förstår att de är svårt att åka utan honom.. 2 veckor ifrån barnet är ju super lång tid.. skulle aldrig klara det, så ja tycker ni gör helt rätt som tar med honom!!



vad gör ni idag då?

kram

2008-08-19 @ 11:30:14
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Tina Hansson

Hej Gumman! Kul för er att få komma iväg till det underbara Thailand.

Själv har jag rest jättemycket de senaste åren och har varit i Thailand mestadels. Jag reste dessutom runt i Asien lite under vintern 07-08 och såg mig omkring.

Det är ett perfekt ställe att åka till för er två!

Du vet att konstnären fortfarande sitter kvar på samma ställe va?! =) Du vet där du lämnade in en bild på din "idag gifta make" och ville ha bilden skissad som gåva till honom när du kom hem! Jag har varit förbi ett par gånger och butiken ligger kvar! =)

Jag skulle råda kärleksparet att åka till Koh Tao, (sköldpaddsön) eller varför inte Koh Samui. Underbart! Inte lika turistberikt, men sivilisation så det räcker ;)

På Kata har ni ju Dino Park, (restaurangen med Efefanten du matade en ggn ;) Och dessutom lite nya fina relax/lounch fik/cafeer/barer lite längre in i Kata, (mot MainStreet till) Hyr en moppe, kostar ingenting. Kör iväg neråt på Pukhet! Lova det! Det går En stor huvudgata längs med vattnet som är enkel att följa, och massvis me spaanläggningar, och goda restauranger/beacher längst med vägen. Hör av dig någon dag om du behöver rådfråga, jag hjälper dig gärna!

Maten är ju fantastisk i hela Asien!

Ät goda curryrätter, på Thailänskt vis.

Hoppas lite utav min info kan vara till någon nytta.

Du vet var jag finns!



Lycka till.

K R A M

/Tina

2008-08-19 @ 11:48:51
Postat av: Sandra

Svar: åh va kul med ikea.. man blir aldrig trött på att gå där.. hihi =)

Hoppas ni hittar massa fint.!



usch, de där verkar så himla irriterande! ska man inte få sina jäkla pengar i tid.. hur ska man då kunna betala räkningar å så?? det är ju sjukt!! ja blir lite orolig när man tänker på det.



japp, idag är de jobb, men slutar kl 15 45 och ska på föräldrakurs då =)



kramar



2008-08-19 @ 14:30:20
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Malin och Leah

SV: Ja visst är hon=)

2008-08-19 @ 15:53:12
URL: http://maliiiins.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Men gud! SÅ himla dåligt. Vad säger dem när du pratar med dem då? Har de någon anledning till förseningen? Är det ofta sådär?



föräldrakursen gick bra, det var om amning nu, sista gången och de var ganska bra tips man fick.



Hur länge har du tänkt vara föräldraledig då? Vad jobbade du med innan?



kram

2008-08-20 @ 08:24:51
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: ulrika

Va skoj! Samma hotell som vi bodde på! Är ju himla fint.

2008-08-21 @ 11:30:18
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: marlene

härligt:) får jag plats i en väska:P

2008-08-21 @ 22:41:17
URL: http://marlene1983.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback