Konversation mellan mor och son

Påväg till förskolan igår
Sonen - Mamma varför plockar tanten upp bajset?
Mamman - Tanten är duktig. Man måste plocka upp bajset efter sin hund.
Du minns väl hur mycket det luktade när du trampade i hundbajs!?
Sonen - Ja usch,fyy blää!

Påväg till förskolan idag
Sonen - Mamma det ligger hundbajs där.
Mamman - Ja usch,jag ser de..
Sonen - Men mamma så får man ju inte göra.
Man måste plocka upp hundbajset efter sig och lägga de i tunnan
,annars kan man trampa i de och då luktar de äckligt på skorna.
Mamman - Ja de har du alldeles rätt i. Vad duktig du är som kommer ihåg de!
Sonen - Ja mamma för jag är stor kille nu!..
Tar ett djupt andetag och avslutar med HUNDBAJS ÄR JÄTTEÄCKLIGT!!
De luktar BAJS!

Ibland blir jag så förvånad över att han verkligen har lyssnat på de jag har sagt.
Att han tar in de man säger så väl och nästan ordagrant.
Min lille kille börjar bli stor!

  


Tankar

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback