Viktnergång + BMI

Som jag skrev i min måndagslista så ska jag ge järnet nu med vikten.
Från och med imorn ska allting förändras och de ska bara vara nyttigheter
som kommer in i min mun. Inga sötsaker så som godis,chips och cola.
Nu ska jag ner i vikt,så är det bara!

Med Liam gick jag upp endel och änu mer så fort jag slutade amma.
Var uppe i storlek 42/44 i kläder men efter ca 8-12 månader så rasade jag i vikt.
De tog ett bra tag innan allt vatten försvann från min kropp + att jag började
jobba som smått. På jobbet jobbade jag natt och i och med detta så åt jag mindre.
Jag rasade i vikt och på bara några månader var jag nere i storlek 38 igen.
Jag var överlycklig,dock inte helt nöjd då jag varit smalare.
Men jag var glad och självförtroendet var positivt!

Nu är jag tillbaka i de där dåliga självförtroende träsket igen.
Kan sätta mig ner och börja stortjuta bara för att jag inte har några kläder
som passar,jag kan knappt titta på mig själv i spegeln längre.
Om det ska tittas i spegeln är det endast för att sätta på mig lite smink.
Min barnmorska frågade mig om min vikt då jag var på efterkollen,
hon frågade pga att hon tyckte att jag var lite rund i ansiktet.
Jag skämdes rent ut sagt och mådde jättedåligt för att hon påpekade detta!

När jag ser andra ,som liksom jag, fått barn för inte allt för länge sedan,
så syns de knappt att de fått barn.
Att jag har två trådsmala systrar och en väldigt smal mor gör inte de hela bättre,
i självförtroendets väg. Inte konstigt att jag känner mig som ett hus i deras närhet.

Jag har knappt vågat visa mig ute pga vikten.
Men jag var som sagt ute i lördags och innan jag gick ut kände jag mig väldigt fin.
Jag fick till håret som jag ville, kläderna visade inte min putmage, kjolen döljde
mina lår och sminket fick mig att känna mig snygg. Jag var helnöjd!
Men att sedan tyvär förfesta med pinglorna från klassen i lördags fick
mitt självförtroende att dala endel och likaså att träffa och se alla andra från
skolan. Några som varit "stora" under skoltiden var smala nu och jag som alltid varit
smal var "stor" nu. Iaf kände jag mig som de.
Att sedan träffa honom i lördags fick mig att sjunka. Att han fick se mig såhär.
Jag kände mig väldigt obehaglig till mods och undvek honom i början.
När han sedan såg mig och undrade varför jag gav honom en sådan blick,
ville jag bara säga som de var att jag inte ville att han skulle se mig såhär "stor".
Jag ville inte att han skulle se mig!

Jag gick in och tog mitt BMI nu och de ligger tyvärr på 26 nu.

Såhär stod de:

Om ditt BMI är mellan 25 -30 kan du vara i riskzonen för viktrelaterade hälsoproblem,
även om detta är mycket individuellt.
Det är viktigt att du inte går upp ytterligare i vikt och istället eventuellt försöker gå ned något.
Du bör gå ner till ett BMI under 25.
Vi rekommenderar dig att se över din livsstil.

Jag fortsatte sedan för att se hur mkt jag behövde gå ner för att komma under 25.
De visade sig att jag hade 7kg att gå ner för att komma ner till 24.
Iaf enligt min senaste vägning och sedan dess har jag gått ner lite,de märks på lite kläder.
Så vet inte riktigt om de stämmer. Iaf så har jag de 7kg som mitt första målstopp.
Efter de ska jag ner ordentligt igen. Sammanlagt vill jag gå ner 20kg.
Jag vet inte om jag kommer kunna gå ner så mkt men om de lyckas blir jag mer än nöjd.
Jag kommer då vara på en vikt av 58kg.
Detta var min vikt då jag träffa min man för 7år sedan. Det är min drömvikt!
Jag har iaf ett mål på 64kg igen som var min ingångsvikt med Néa. Dit ska jag igen!

Jag kommer nu visa ett kort på hur jag såg ut när jag träffa min Tommy.
Hit vill jag alltså komma igen. Detta är mitt mål!


(Bilden är kanske dålig,men den är inscannad)

Jag kommer försöka och jag ska gå ner.
Jag skriver inte detta här för att jag ska få medlidande,utan det här
ger mig en chans att blicka tillbaka och det ger mig mer styrka att sätta igång.
Det beskriver hur jag mår idag och hur jag känner mig.
Detta är mina tankar och känslor, min kropp och fixering!

Positiva kommentarer är alltid välkommande och positiv peppning likaså.
Allt negativt vill jag inte ha här. De får ni hålla för er själva!
(Finns tyvärr endel som gillar att kasta skit på andra)

Det här ska jag klara!




Tankar
Postat av: Emma Simsek

DET HÄR KLARAR DU!!!! :)

2010-03-29 @ 17:11:45
URL: http://emmasimsek.blogg.se/
Postat av: Anja

Jag vet precis hur du känner det. Jag hade ett bmi på 21 för bara några år sedan. Gick upp mycket med andra barnet och tredje kom tätt. Var superduktig och lyckades gå ner 25 kg, hade bara 5 kvar men började m minipiller och gick upp massor. Nu går jag omkring m 40 kilos övervikt. Jag som var smal och fin är nu riktigt fet och vill knappt visa mig ute. Har provat diverse dieter men inget hjälper. Har tagit prover men inget fel. Ska t läkaren i slutet av veckan och prata om detta för det påverkar hur man mår så hemskt mycket. Jag har nu ett bmi på 38 och storlek 52 i kläder. Jag kan inte ens fatta det själv. Du fixar detta. Det kommer gå snabbt bara du bestämt dig. Kilona har ju inte suttit så länge. Stor kram Anja AFF

2010-03-30 @ 05:00:27
Postat av: Sara Johanna

Hej!



Jag hittade din blogg via jennyN´s måndagslista. När jag läsa detta inlägg, så fick jag en rejäl träff i ansiktet. För det känns nästan som om du har skrivit om mig.



Jag vill verkligen peppa dig till ditt mål. Jag hejar på dig.

2010-03-30 @ 09:45:54
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Jag känner igen mig väldigt väl. Är i precis samma situation som du. Skulle tro att jag har 26 i BMI också.

Jag har ett tips, gå in på www.iform.se Där kan man lägga upp egen träningssida, det finns massor av träningsprogram och det är helt gratis. När jag inte har barnvakt och kan gå ut och springa gör jag det programmet som tar 30 min och ger lika mkt som löpning och bäst av allt man är hemma! Min 20 månaders skrattar ihjäl sig och hoppar med han med!



lycka till! Kram

2010-04-01 @ 09:19:26
URL: http://twistedtofit.blogspot.com
Postat av: Tess

För det första tycker jag inte du behöver gå ner i vikt...

Du borde älska dej själv som du är - men är detta viktigt för dej så önskar jag dej all lycka till!



Klart du klarar detta, varför skulle du inte?! =)



Glad Påsk!

2010-04-03 @ 09:57:06
URL: http://mummytessizen.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej, ville bara önska dig lycka till och tror verkligen att du kommer att klara detta.

Du har ju verkligen ändrat din inställning & bara det är ett stort plus... Följer gärna dina framgångar här...

Kram Tess

2010-04-03 @ 10:52:45
URL: http://tesselinaa.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback