Läkar besök...

Idag var de då dax för läkarbesöket på P-mottagningen på vrinnevi.
Besöket gick jätte bra och hade en underbar läkare.
De gjorde en mätning av hjärtslagen och jag fick även hålla i en "knapp"
där jag skulle trycka när jag kände att bebis rörde på sig eller sparkade till.
Under den halvtimmen jag satt där med "knappen" kände jag kanske rörelser 3ggr.
Så inte många knapptryck där inte.
Men någon låg visst och sov. ♥

Efter de fick vi gå in till förlossningen och låna ett rum där,
då de var fullt på P-mottagningen.
Tyckte nästan att de var lite pinsamt att gå in där.
Kände igen några barnmorskor och log åt dem.
De log så glatt tillbaka.
"undrar vad de tänkte" ;-)
Samtalet gick bra och hon gjorde ett ultraljud.
Fick se en "stor" bebis vinka till mig.
Såå gulligt så!
Jag smällte direkt! ♥

Hon gjorde därefter en noggrann undersökningen och de visade sig
att bebis låg så fixerat de bara gick.
Huvudet var jätte långt ner.
Hon kände även efter där nere och de visade sig att jag var öppen
hela 2cm redan,men dock var tappen fortfarande lite för hård.
Men hon mjukade upp den på sitt sett,
och visst har det känts efteråt.
Precis som hon sa.

Vi bestämde tid för igångsättning,
men hon hoppades och trodde att bebis skulle komma tidigare.
Hon hoppades att vattnet skulle gå innan.
Vi kan ju bara hoppas på det bästa.

Tänker inte skriva när igångsättningen sker ifall att de kanske inte blir något.
Bebis kanske hinner komma innan.
Ni får snällt vänta tills bebis kommit.

På tal om datum och sådant.
Ni har väl inte missat att tävla hos mig?
Ni kan vinna en valfri vara från Syster&Bror till ett värde av 200kr.
Tävla här

Nej nu väntar sängen efter en härlig dag med maken och lilleman.
Är helt slut!

Skriver mer imorn.

Natti natti

Tankar
Postat av: Carolina

Så spännande att ni snart har bebis hos er! Det går inte att följa din blogg via blovlovin' eller? Vill ju inte missa den "dramatiska" upplösningen! ;) kram

2009-05-26 @ 10:07:49
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback