Till er som fött barn...

Hittade en kul lista som jag tänkte bjussa på.


Graviditeten

Vilka var dina favorit kläder:

Leggings och en jeanskjol från H&M
Vad var din/dina favorit rätter:
Ingen alls,men morötter och saltgurka åt jag jämnt.
Vad tyckte du inte om:
 De vanliga som jag inte tycker om nu..
Var det någon favorit rätt som ändrades:
 Nepp
Vad var du mest sugen på:
 Saltgurka och morötter
Hade du halsbränna:
 Lite i början..
Hade du sammandragningar: 
Inga alls..
Mådde du illa:
 Ja första veckorna
Vilken sovställning var bäst:
 På sidan och på rygg
När var din BF dag:
 31 augusti 2006
Gick du över tiden:
  Nej,födde en dag för tidigt.
Hur mycket gick du upp i vikt:
 10,8kg
Hade du mycket vätska i kroppen: 
Ja,massor. Var en kanonvarm sommar.
Hur var ditt psyke:
Utmärkt.
Gnällde/klagade du: 
Lite tror jag,iaf mot slutet.
Vad trodde du det var för kön:
Jag var stensäker på en pojke redan från första början
Visste du vad det var för kön:
 Nej
Hur låg ditt SF mått:
 Bra
Var du rädd för något:
 Nej
Hur ville du att din förlossning skulle se ut:
 Att det skulle gå snabbt, och att jag skulle slippa kejsarsnitt
Hur ser du på graviditeten idag:
 
Jag har nog aldrig mått så bra som då, kände mig fin i mage

Förlossning

När började din förlossning:
 29/8-06
Hur började den:
 Vattnet gick 21.30
När åkte du/ni in till förlossningen:
Jag skrevs in 23.00, 29/8-06
Varför: 
Nu hade värkarna satt igång ordentligt och vattnet forsadde..
Vem/vilka åkte du in med:
 Min sambo
Fick du/ni åka hem igen:
 Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på:
 BB Norrköping
Hur mycket var du öppen när ni kom in:
 3 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen:
 Jag tog lustgas,pratade med min sambo titt som tätt,duschade lång stund,fick massa värkar..
 Tog de lugnt och hade en någorlunda ok förlossning. Inte för smärtsam.
Vem/Vilka var med under förlossningen: 
Min sambo Tommy (mamma skulle varit me,men var genomförkyld)
och de olika barnmorskorna som var där. Ett skiftbyte.
Tog du nått smärtstillande:
 Enbart lustgas
Grät du:
 Jag grät när lilla skruttungen kom upp på mitt bröst <3
Vad tyckte du var jobbigast:
 När spänningarna nertill inte riktigt ville släppa,och barnmorskan fick hjälpa mig,
 genom att sätta ett finger så att min son kunde komma ut.
Var du rädd för något:
 Att jag inte skulle klara av de.
Hur lång tid tog det:
 från att vattnet gick 21.30 tills att han var här tog de ca 7timmar exakt.
Hur ser du på förlossningen idag:
Jag är väldigt glad över att den gick så snabbt och lätt som den egentligen gjorde.

Barnet

Vad blev det för kön:
Pojke
Hur mycket vägde barnet: 3370 g 
Hur lång var barnet: 51 cm
Vad var huvudomfången: 33cm
Hur mådde barnet: Bra

Nu skulle jag vilja att ni som läser det här och fött barn,gör en likadan ifall ni har en blogg.
Skulle vara roligt att läsa om eran "berättelse" kring detta.

Kommer absolut göra denna igen,när min bebis kommit ut. =)

Tankar
Postat av: madde

hur mkt är vanligast att gå upp i vikt under en graviditet?

2009-04-13 @ 12:29:50
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Sandra

svar: Tack så mkt. wow, vilken lista, kanske kan ta mig an den någon dag.

2009-04-13 @ 16:31:46
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback