Hemma från barnmorskan

Besöket gick bra och jag blev inte fortsatt sjukskriven i nuläget..
Men fortsatte dessa sammandragningar skulle jag höra av mig,
och då kunde jag bli sjukskriven igen.. Vi får se hur det blir!

Jag fick absolut inte tveka att ringa till förlossningen om det var något.
Det fick jag lova!!

Min barnmorska kände,klämde och gjorde en gynundersökning för att känna efter.
Livmodern var intakt,så än så länge ingen risk att mitt hjärta ska komma alldeles förtidigt.
Hon tyckte allt kändes normalt. Dock tyckte hon först att huvudet låg lite långt ner,
men när hon kände igen så var det ok. Skönt!
Dock upptäcktes en efterinfktion av medicineringen jag tagit.. sucka..
När ska det sluta!?
Så bara att gå till apoteket och köpa medicin.
En tablett varje kväll i tre dagar..
Nu får det vara slut på det här!!!

Från och med denna gång så går man nu varannan vecka. Så ska tillbaka den 24:e igen!
Känns ändå skönt att de är rätt så täta besök nu, eftersom det är som det är..

Detta står nu iaf. på mitt kort:

Datum: 8/4-09
Vecka: 31+2
Vikt: 70,2kg. + 1,2 sedan förra gången.
Symfys/Fundus: 30
Hb: 120
Blodsocker: 4,8
Urin: sp
Blodtryck: 115/70
Fosterläge: H
Rörligt/Fixerat: Rörligt
Hjärtslag: 148

Kurvan är absolut fortfarande mindre än med Liam. Men fortfarande ingen fara.
Följer mittenstrecket exakt nästan,så det såg bra ut.
(ni som väntat barn,vet hur kurvan mäts/skrivs ut på kortet)
Med Liam var jag uppe vid det tredje sträckade strecket vid den här tidpunkten,
så är en klar förändring.
Vi får se om 2veckor igen vad kurvan säger.

I detta skrivandes stund har jag jätte ont i magen..Kan vara att jag är hungrig iofs.
Eller kanske att alla spänningar släppt efter idag.
Men hungrig är jag nog med iofs. =)
Maken och H är iväg och handlar lite gott.
Blir grillat ikväll med grattäng och sallad. *mums*

Nej nu ska jag gå o gosa med min prins. Han ser på Nalle Puh i sovrummet. =)

Tankar
Postat av: Mia

Vad mysigt :) Så snart jag väl får barn ska jag kolla på tecknat jämt! Ha en trevlig kväll :)

2009-04-08 @ 20:21:18
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/
Postat av: Marre

eller hur =) muums...

inte så lång tid kvar nu tills den lille kommer ju.. mysigt.. =)

hoppas allt blir bättre snart.. glad påsk



kram

2009-04-09 @ 20:13:37
URL: http://mariiiaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kikar in =)



Kram

2009-04-09 @ 20:31:13
URL: http://ww.sandram.webblogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback