Idag kom brevet

ÄNTLIGEN kom kallelsen till Röntgen.
Men vilken procedur det är innan.
Dagen innan får jag leva på endast flytande kost.
Ska även ta tabletter 2ggr under dagen för att framkalla diarré. (trevligt!)
dagen D ska jag bara dricka en massa.
Usch ska få en spruta också,jag som avskyr sprutor! brrrr....
Undersökningen tar ca 1timme. Usch...
De låter verkligen inte roligt alls de här...
Men skönt att få veta vad de är som orsakat all ondhet.

26juni ser jag både fram emot och inte fram emot! Usch...

och vilket matschema man ska följa dagen innan:


Frukost kl.07.30 
Buljong eller soppa utan fasta bitar.
Saft eller nyponsoppa.

Mellanmål 
Saft,Juice eller energirik dryck.
 (innehållande socker - ej sötningsmedel.)

Lunch kl. 11.00-12.00 
Buljong eller soppa utan fasta bitar.
Saftsoppa

Mellanmål 
De rekommenderade dryckerna.

Middag kl. 16.00-17.00 
Buljong eller soppa utan fasta bitar.
Saftsoppa eller 1 bägare lättglass.

Mellanmål 
De rekommenderade dryckerna.

Under detta dygn ska jag få i mig minst 3liter vätska.
Får hoppas på att de blir en varm dag.
Betydligt lättare då!

När undersökningen är klar,är det massa vätska som gäller igen!

Jag är verkligen nervös inför detta.
Och det jag undrar över är om mjölkproduktionen kommer fortsätta som vanligt,
när jag bara äter och dricker flytande.
Jag ammar ju.

Någon som vet om de påverkas något!?

Tankar
Postat av: Erica

Tror inte det är någon fara för amningens skull.

Du får nog i dig tillräckligt med näring och vitaminer genom dryckerna och soppan, och sen är det ju bara under något dygn, så jag tror inte du behöver vara orolig för att mjölken ska minska:-) Kram Erica

2009-06-04 @ 09:39:59
URL: http://lovelimee.blogg.se/
Postat av: frida

hmm röntgen till vadå???

2009-06-04 @ 17:54:19
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Frida Svensson

Hej gumman...maila mig och berätta vad det är för undersökning/röntgen du ska göra så kan jag ge dig en massa bra tips om vad du kan dricka osv samt om dig mjölkproduktion påverkas...jobbar väldigt mkt med troligen liknande förberedelser inför sådan undersökningar dagligen. kram

2009-06-04 @ 18:54:25
Postat av: Maria

Har precis gjort en sådan röntgen. I tisdags. Det gick jätte bra, inget farligt alls. Det jobbiga var att jag mådde illa av tabletterna man skulle äta, kl två o åtta. Bajsade hela natten ;)

Annars gick det bra, får svar om två veckor. Har haft fem ordentliga njurstens anfall, så nu blir det skönt med ett svar och sen se vad som ska göras åt det! Lycka till..

2009-06-05 @ 21:53:20
URL: http://wickselllaurell.blogg.se/

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback