Nu är det dax...

Ska försöka svara på alla era frågor så gott jag kan.
Får se om jag lyckas och ni blir nöjda med svaren!?

Undrar hur det känns att byta efternamn? Känns det konstigt i början att heta något annat eller är det bara naturligt?
Nu antar jag att du tänkte på efternamnsbyte eftersom vi är gifta? Det blev faktiskt så att mannen valde att byta istället och fick då mitt efternamn. Men dock har jag bytt efternamn en gång och det kändes helt naturligt. Det var så det skulle vara helt enkelt.


Kommer du skaffa mer barn?
Det är inte tänkt så iaf. Inte än på några år. Jag vill gärna ha tre barn men mannen tycker de räcker med två.
Får väl se hur det blir om några år. =)


Du verkar vara en bra mamma som ägnar mycket tid åt dina barn, men hinner du med dig själv & får du och din man någon ensam tid?
Ska jag vara riktigt ärlig så känner jag ibland att jag inte hinner med mig själv,men för de mesta gör jag faktiskt de. De gäller bara att planera och ta de stunder man kan till de.
På kvällarna får vi ganska mycket ensam tid. Vi är bortskämda med tidigt sovande barn och sedan finns våra familjer så nära,så vill vi ha barnvakt är det ganska lätt att få det.

Hur har du förändrats som person efter du fått barn?
Skulle va intressant att få veta undrar för att jag själv ska ha barn och har hört så mycket att förhållandet tar mycket stryk när man har blivit föräldrar.
Jag måste säga att jag känner mig mer gladare,mer positiv till allt. Jag trivs som mamma och tycker det är härligt. Har alltid älskat barn och alltiv velat ha barn. Jag tycker nog om jag får säga de själv att jag förändrats till de bättre nu när jag fått barn.

Angående att förhållandet tar mycket stryk när man blivit förälder. Det måste jag säga är olika från par till par. Det beror alldeles på hur ni väljer att lägga upp de och hur mycket ni tänkt dela på ansvaret. Alla är vi ju olika. Men visst första barnet blir en helt ny grej och förhållandet kan ta lite stryk i början. Men man klarar de,bara man är starkt och pratar om de! Jag tror ni klarar de galant! =)

Hur träffades du och din man?
Vem tog första steget?
Vi träffades genom mitt ex på en förfest hemma hos honom. Då sa det inte klick direkt,utan vi blev vänner först.
Måste nog säga att det var jag som tog första steget. Jag förklarade för honom att jag inte var reda för ett förhållande än,men det ångrade jag snabbt. Så en kväll när vi var ute tog jag honom i min hand,drog upp honom på dansgolvet, där vi dansade tätt intill varandra, och jag kysste honom helt enkelt! Dagen därpå träffades vi igen och den dagen blev vår dag. Vi blev ett par! =)

Vad vill du bli när du blir "stor"?
Jag har inte riktigt hunnit tänka igenom de så längt än,men en liten hobby som jag har och som jag gärna vill jobba med är att pyssla med blomster. Jag älskar blommor och att pyssla och dekorera med dem. Funderar på att gå några kurser,vi får se hur de blir till nästa vår igen.

Vilka är dina drömmar och planer med livet?
Jag är ju delvis arbetslös just nu så ett mål är ju att skaffa ett ordentligt jobb. När den dagen kommit som jag fått de,då har vi tänkt börja bygga eget eller köpa ett hus och renovera upp det. Vi får helt enkelt se.
En dröm som vi har och som vi faktiskt planerar mer och mer är att flytta från Sverige ner till varmare länder när barnen blir äldre,om sisådär 12år kanske.. Men vi får se hur det blir med den saken! Än så länge bara i planeringsstadiet. ;)

Var bor du? Hur bor du? Har dina barn egna rum?
Vi bor i en 4:a ute i åby som heter. Det är en hyresrätt som ägs av Hyresbostäder. Mina barn har egna rum. De har fått de större rummen medans vi tog de mindre rummet. De kändes bäst så.

Vad har ändrats sen du blev mamma? Trivs du med ditt liv? Finns det något du skulle vilja ändra på?
Det som framförallt har ändrats sedan jag blev mamma är fritiden. Förut kunde man planera in en massa i streck medans man nu får ta en dag i taget. Man vet ju aldrig vad som händer när man har små barn,så vi tar en dag i taget helt enkelt!
Jag trivs absolut med mitt liv. Jag älskar att vara mamma åt mina barn och fru till min man. Jag kan inte få en bättre familj än detta.
Någon som jag skulle vilja ändra på?Hmm det var svårt.. Jo visst finns de saker man vill ändra på men ändå inte. Svår fråga det här..

Hur länge har ni varit tillsammans? =)
Vi har varit tillsammans i 6½år,förlovade i 3år och gifta i 1år.

När kommer svaren?
Nu har alla svar kommit. Jag hoppas ni blir nöjda!?
Vill ni veta något mer är det bara att fråga. :)


Tankar

Skänk mej en tanke:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback